Η επόμενη μέρα των «ΣΟΒΑΡΩΝ» αποφάσεων…

Posted in Ανακοινώσεις

DHKI-DHANA-PASK LOGOS
Η επόμενη μέρα των «ΣΟΒΑΡΩΝ» αποφάσεων…

Η απόφαση της κυβέρνησης για χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων και η πρόθεση της για άνοιγμα των σχολείων και επιστροφή των μαθητών στις τάξεις, χωρίς να προσδιορίζεται το πότε και πώς, αύξησε τους φόβους και τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών και γονιών για το πόσο ασφαλής και ομαλή θα είναι αυτή η μετάβαση. Την ίδια ώρα και σε αναμονή των αποφάσεων και εξαγγελιών, έχουν ακυρωθεί οι προγραμματισμένες συναντήσεις που θα πραγματοποιούνταν αυτή τη βδομάδα με τον Υπουργό Παιδείας και την Αναπλ. ΔΔΕ, που στόχο είχαν το ξεκαθάρισμα των όσων είχαν προκύψει μέσα από την εγκύκλιο της 23 Απριλίου και αφορούσε αριθμό θεμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Ανάλυση της εγκυκλίου μαζί με τις διαφωνίες μας έχουν καταγραφεί σε προηγούμενη μας ανακοίνωση (25 Απριλίου, «Για άλλη μια φορά στο βωμό του «θεαθήναι» οι τακτικισμοί του ΥΠΠΑΝ…!!!»).  Άμεσα και χωρίς άλλη καθυστέρηση το ΥΠΠΑΝ θα πρέπει να ακούσει τις εισηγήσεις της ΠΟΕΔ και των οργανωμένων γονιών και να διορθώσεις τις στρεβλώσεις  που παρουσιάζει η σχετική εγκύκλιος. Θέση της ΔΗ.Αν.Α. είναι πως:

$1Ø  Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε οποιαδήποτε μορφή της δεν μπορεί να υποκαταστήσει ποιότητα, ποσότητα και αποτελεσματικότητα τη φυσική διδασκαλία και παρουσία μαθητών εντός της αίθουσας διδασκαλίας.

$1Ø  O κάθε εκπαιδευτικός, ως αρμοδίως καταρτισμένος, θα μπορεί να εφαρμόσει όποια μεθοδολογία θεωρεί ως παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά σωστή, λαμβάνοντας υπόψη  τις προσωπικές και τεχνολογικές δυνατότητες τόσο του ιδίου  αλλά και των μαθητών του,  για να μπορέσει να πετύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τα παιδιά.

$1Ø  Το ΥΠΠΑΝ να προχωρήσει χωρίς άλλη καθυστέρηση και να υλοποιήσει την δέσμευση του ότι  θα έχουν όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές/τριες της Ε΄και ΣΤ΄ τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό και πρόσβαση στο διαδίκτυο. Οιεκπαιδευτικοί  είναι έτοιμοι εδώ και καιρό και μόνο έτσι θα μπορέσουν να συνεχίσουν απρόσκοπτα  και την  σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

$1Ø  Για τις υπόλοιπες τάξεις (Α΄-Δ΄) θα πρέπει να συνεχιστεί η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τα μέσα τα οποία εφαρμοζόταν μέχρι σήμερα. Η μη πρόσβαση όλων των μαθητών είτε στο διαδίκτυο, είτε σε κατάλληλη ηλεκτρονική συσκευή, η ταυτόχρονη διδασκαλία στις μεγαλύτερές τάξεις και ηχρήση των συσκευών από αυτούς,  η απουσία των γονιών από το σπίτι με το άνοιγμα των εργασιών,η μειωμένη δυνατότητα των μικρών παιδιών να μείνουν συγκεντρωμένα για εύλογο χρονικό διάστημα σε κάποια οθόνη στην οποία δεν έχουν οπτική επαφή, κ.ά, καθιστούν αδύνατη την εφαρμογή της σύγχρονης διδασκαλίας στη φάση αυτή.

$1Ø  Τα παιδιά της Προδημοτικής Εκπαίδευσης θα πρέπει να συνεχίζουν το πρόγραμμα ασύγχρονης  εκπαίδευσης το οποίο έχουν ξεκινήσει με βάση το Σχέδιο Δράσης που ετοίμασε το κάθε σχολείο. Ήταν και είναι ευθύνη του ΥΠΠΑΝ να επιμορφώσει την κάθε συνάδελφο νηπιαγωγό και να στήσει τις ιστοσελίδες των νηπιαγωγείων.  

$1Ø  Δεν διαφωνούμε με την προσφορά τηλεοπτικών προγραμμάτων ως μια εναλλακτική μορφή απασχόλησης και επιμόρφωσης των μαθητών. Ως υποστηρικτικό όμως στην εκπαιδευτική διαδικασία και όχι για να αντικαταστήσει το δάσκαλο… Ως ένα επιπλέον μέσο επικοινωνίας που θα προσθέτει σε ότι ο δάσκαλος κάνει με τα παιδιά. 

$1Ø  Το ΥΠΠΑΝ οφείλει να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις: θα διδάσκονται νέοι μαθησιακοί στόχοι ή όχι,  θα μπορεί ο εκπαιδευτικός να κάνει εξ αποστάσεως εκπαίδευση έστω και αν δεν συμμετέχουν όλα τα παιδιά, τι θα γίνει με τα βιβλία που βρίσκονται στις κλειστές αίθουσες, τι σκοπεύει να κάνει με τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία και της Ειδικής Εκπαίδευσης…;;;



        Για την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει  στο άνοιγμα των σχολείων και επιστροφή των μαθητών στις τάξεις, πέρα από τις εύλογες ανησυχίες και προβληματισμούς μας για το πόσο ασφαλής και ομαλή θα είναι αυτή η μετάβαση δηλώνουμε πως είμαστε οι πρώτοι που θα θέλαμε να βγούμε από αυτή την απομόνωση και να βρεθούμε   ξανά με τους μαθητές μας στις αίθουσες διδασκαλίας. Ξεκαθαρίζουμε πως δεν επιδιώκουμε να υποκαταστήσουμε το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο μαζί με την  κυβέρνηση έχουν την αποκλειστική ευθύνη  για τις όποιες αποφάσεις παρθούν. Έχουμε όμως υποχρέωση με τον πιο έντονο και πειστικό τρόπο να εκφράσουμε τους προβληματισμούς ή τις εισηγήσεις μας για το πώς πιστεύουμε ότι θα μπορούσαν να γίνουν καλύτερα ή πιο σωστά κάποια πράγματα.

Για να βοηθήσουμε προς αυτό το σκοπό ως ΔΗ.Αν.Α. καταθέτουμε για τώρα δύο μόνο από τους δεκάδες προβληματισμούς μας,  σε αυτό το διάλογο που η κυβέρνηση και το υπουργείο έχουν δηλώσει πως θα αναπτύξει με την Οργάνωση μας, για να συζητηθούν με σχολαστικότητα πριν παρθούν οι τελικές αποφάσεις, στις οποίες ευχόμαστε να μην ζητηθεί για άλλη μια φορά από τους εκπαιδευτικούς να τετραγωνίσουν τον κύκλο:

$1Ø  Mε την μείωση των μαθητών στις αίθουσες υπάρχει ο κατάλληλος αριθμός αιθουσών και εκπαιδευτικών ώστε να προχωρήσει η διδασκαλία, και είναι εύκολη η λύση της μετακίνησης μαθητών σε άλλα σχολεία, με υποδομή και εξοπλισμό αυτών των σχολείων για να εξυπηρετούν τις ανάγκες πιο μεγάλων μαθητών;

$1Ø  Προβληματίζει το γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό όσων παιδιών μολυνθούν με τον κορωναϊό παραμένουν ασυμπτωματικά , θα μπορούν να μεταδώσουν «αθόρυβα» τον ιό στα υπόλοιπα παιδιά,  στους γονείς, στους παππούδες και ευπαθείς συγγενείς, αλλά και οι φωνές των πιο ειδικών που εκφράζουν την ανησυχία και τις αντιρρήσεις τους ότι θα είναι πολύ δύσκολο να τηρηθούν οι κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης και  υγιεινής προφύλαξης  στο σχολείο;



Ίσως να μην είναι η κατάλληλη ώρα αλλά δεν μπορούμε να μην σχολιάσουμε και να δηλώσουμε πως  μας εκπλήσσει η στάση Κινήσεων αλλά και αξιωματούχων της Οργάνωσης  που προέτρεξαν να εξαγγείλουν και να προδιαγράψουν- προδιαθέσουν  με τις διάφορες αναρτήσεις τους τις αποφάσεις της Κυβέρνησης και με μηνύματα, δηλώσεις  ή ανακοινώσεις τους να υπονομεύουν τις αποφάσεις της Οργάνωσης. Αν και με κάποιες από αυτές τις αποφάσεις διαφωνούμε και εμείς, θεωρούμε πως δεν επιτρέπεται σε κανένα πρόσωπο ή Κίνηση να καλεί στην ουσία τους συναδέλφους να μην υπακούσουν σε αυτές.   

Μένουμε όμως ως εδώ για την ώρα  γιατί ο καθένας βλέπει, ακούει και κρίνει…