Για άλλη μια φορά στο βωμό του «θεαθήναι» οι τακτικισμοί του ΥΠΠΑΝ…!!!

Posted in Ανακοινώσεις

DHKI-DHANA-PASK LOGOS


Δυστυχώς βρισκόμαστε στο ίδιο έργο θεατές… «Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς». Το Υπουργείο Παιδείας σε μια έξαρση αλαζονείας και σκοπιμοτήτων, αγνοώντας εντελώς την Οργάνωση μας , συνεχίζει με μονομερείς αποφάσεις που κινδυνεύουν να τινάξουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στον αέρα.

Από τις 18 Μαρτίου που έκλεισαν τα σχολεία μέχρι και σήμερα οι εκπαιδευτικοί καταθέτοντας κόπο και μεράκι, προσπαθούν να καλύψουν τα κενά και τις αδυναμίες του εργοδότη τους, που τους άφησε ξεκρέμαστους για μια ακόμη φορά. Δυστυχώς τα σχολεία έκλεισαν και βρήκαν το Υπουργείο ΑΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΟ!!! Οι εκπαιδευτικοί ΔΕΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΘΗΚΑΝ, οι γονείς ΔΕΝ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ και τα παιδιά ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.

Όλα αυτά δεν έχουν αναδειχθεί, γιατί οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή ρίχθηκαν στη μάχη. Βρήκαν εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας, χρησιμοποίησαν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τις ιστοσελίδες, τα τηλέφωνα, ακόμη και το ταχυδρομείο όπου δεν ήταν δυνατό κάτι άλλο, για να επικοινωνήσουν με τα παιδιά τους. Δεν υπολόγισαν ούτε αργίες, ούτε εργάσιμο χρόνο, ούτε Σαββατοκύριακα. Έστησε το κάθε σχολείο το δικό του δίχτυο επικοινωνίας , ανάλογα με τις δυνατότητες του αλλά και τις προσβάσεις που είχαν τα συγκεκριμένα παιδιά. Ταυτόχρονα απαιτήσαμε από το ΥΠΠΑΝ το συντομότερο δυνατό να κάνει τα αυτονόητα. Να κάνει όλα αυτά που έπρεπε να θεωρούνται δεδομένα πριν κλείσουν τα σχολεία. Να φροντίσει τουλάχιστον μέχρι το τέλος Απριλίου να έχουν όλα τα παιδιά πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε ηλεκτρονική συσκευή.

Στις 09/04 η ΠΟΕΔ σε τηλεσυνάντηση με τον Υπουργό έθεσε όλα τα πιο πάνω ενώπιον του καθορίστηκαν τα προβλήματα και οι προϋποθέσεις και συμφωνήθηκε ένα πλάνο δράσης από το οποίο κερδισμένα θα ήταν τα ίδια τα παιδιά. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως συμφωνήθηκε η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, γιατί μόνο έτσι μπορούμε να υπερπηδήσουμε τα εμπόδια.

Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας και για να διευκολύνουμε κι άλλο την προσπάθεια του Υπουργείου αποφασίσαμε και στηρίξαμε ως ΔΗ.Αν.Α. στο τελευταίο Δ.Σ. της ΠΟΕΔ και την αγορά tablets αξίας 10 000 ευρώ, που μέσω των σχολείων θα παραχωρούνταν σε μαθητές που τα χρειάζονταν και που το ΥΠΠΑΝ αδυνατούσε να τους τα παρέχει.

Μαζί με όλα τα πιο πάνω, ως Κίνηση και ως ΠΟΕΔ θεωρήσαμε χρέος μας να προσφέρουμε και στο Υπουργείο Υγείας. Στήθηκε στην Οργάνωση ένα εκπληκτικό επιτελείο ενημέρωσης στελεχωμένο από συναδέλφους εθελοντές. Κατασκευάστηκαν και κατασκευάζονται μάσκες για τους ήρωες της πρώτης γραμμής από άλλη μεγάλη ομάδα συναδέλφων και δόθηκαν άλλες 15000 ευρώ από ΠΟΕΔ και το Σύνδεσμο Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών για αγορά αναλώσιμων.

Δυστυχώς το ΥΠΠΑΝ συνεχίζει το βιολί του. Με την τελευταία εγκύκλιο ημερομηνίας 23/04 (αρχικά εκδόθηκε με ημερομηνία 14/04 με ότι αυτό καταδεικνύει!!!) συνεχίζει να συμπεριφέρεται ως να μην έγινε καν η συνάντηση στις 09/04.

Κανένα από τα προβλήματα ή προϋποθέσεις που τέθηκαν σε αυτή τη συνάντηση δεν έχει επιλυθείκαι ας έχουν περάσει 15 μέρες. Κανένας διάλογος και καμιά συνεννόηση με την ΠΟΕΔ μετά τις 09/04 παρ’ όλες τις διαβεβαιώσεις για συνεργασία και συμπόρευση. Το ΥΠΠΑΝ συνεχίζει να προσπαθεί να βάλει την άμαξα μπροστά από τα άλογα και όπου θέλει ας οδηγηθεί η όλη προσπάθεια. Φτάνει να ικανοποιεί την εικόνα του Υπουργείου και της Κυβέρνησης ότι όλα κυλούν καλώς.

Δυστυχώς όμως η συγκεκριμένη εγκύκλιος προχωράει αυτή τη φορά και ένα βήμα πιο κάτω. Προσβάλει και μειώνει όλους αυτούς τους εκπαιδευτικούς και την προσπάθεια που καταβάλλουν εδώ και σχεδόν δύο μήνες, υποδεικνύοντας τους ότι δεν μπορούν οι ίδιοι να διδάξουν τα παιδιά τους!!! Θα κάθονται να παρακολουθούν την εκπαιδευτική τηλεόραση και με βάση του τι βλέπουν θα «διδάσκουν» μετά τα παιδιά χωρίς καμιά παιδαγωγική ελευθερία. Να διευκρινίσουμε ότι δεν διαφωνούμε με την εκπαιδευτική τηλεόραση. Αντιθέτως επικροτήσαμε την προσπάθεια και στελεχώσαμε με συναδέλφους το όλο εγχείρημα. Ως υποστηρικτικό όμως στην εκπαιδευτική διαδικασία και όχι για να αντικαταστήσει το δάσκαλο… Ως ένα επιπλέον μέσο επικοινωνίας που θα προσθέτει σε ότι ο δάσκαλος κάνει με τα παιδιά.

Το ΥΠΠΑΝ αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι αγνοεί ή θέλει να κρύβει τα πραγματικά προβλήματα που υπάρχουν. Προβλήματα για τα οποία δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί. Δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί που τα παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν όλα κάποια κατάλληλη ηλεκτρονική συσκευή. Δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί που οι γονείς τους δεν γνωρίζουν πως θα τα βοηθήσουν ή δουλεύουν και τα παιδιά λόγω ηλικίας δεν μπορούν από μόνα τους. Ούτε γιατί την ίδια ώρα τα αδέλφια τους που είναι σε άλλη τάξη ή Γυμνάσιο και Λύκειο ταυτόχρονα έχουν άλλο μάθημα…

Κλείνοντας καλούμε το ΥΠΠΑΝ έστω και τώρα να αφήσει κατά μέρος τους τακτικισμούς και να συνεργαστεί με το δάσκαλο για το καλό των παιδιών. Σε συνεργασία με την ΠΟΕΔ θα πρέπει να σχεδιαστεί ένα ρεαλιστικό πλάνο δράσης που θα επιτρέψει στους δασκάλους από σήμερα μέχρι το τέλος της χρονιάς να προσφέρουν στα παιδιά τους το μέγιστο δυνατό! Όταν αυτό το «μέγιστο δυνατό» οριοθετηθεί και συγκεκριμενοποιηθεί, πρέπει αμέσως να αρχίσει και ο σχεδιασμός της επόμενης σχολικής χρονιάς, με τέτοια αναδιοργάνωση της ύλης και των μαθησιακών στόχων που θα μας επιτρέψουν να καλύψουμε και το όποιο φετινό χαμένο έδαφος.